New user, don't see any ads (Windows)

Hello,

I’m currently a brand new user in brave. I use it for one week and I didn’t receive any ads besides sponsored wallpapers.

I’m using Windows 10 (upgrades are done) in France. I read a few topics about brave rewards on windows and the FAQ but I couldn’t find a solution for my problem.

This is what I checked for now :

  • Brave rewards are enabled of course, with 5 ads per hour
  • Brave notifications are enabled too in parameters (Notifications and actions → Get notifications from apps and senders and Brave is set on)
  • Focus assist notifications are on too
  • Focus assist is always off and no automatic rules are set.
  • I installed brave on Linux and there were no problems, so the region shouldn’t be a problem
  • This website https://sampson.codes/brave/ads/my_region/ displays ads informations, so I guess the region is good
  • I checked if I can receive brave notifications with this website (https://www.bennish.net/web-notifications.html) and it works well
  • I’m using a gaming mouse but it’s supposed to be plug and play. I tried to use another one mouse and it doesn’t solve the problem

I don’t know what can I check next.

Feel free to advise me new things to try to solve the problem

Thanks

Jerem7b

Bonjour Jerem7b,

Il s’agit d’un problème connu, j’ai les mêmes paramètres que toi, je vois les pubs sponsorisées en nouvel onglet mais elles ne sont pas gratifiantes et comptées dans l’historique de vues. Je ne reçois plus de pubs “pop up” non plus. Mon compte de BAT est gelé.

L’équipe Brave travaille dessus.

Ca fait plaisir d’avoir enfin un membre français sur le forum.
Bienvenue. :slight_smile:

Yo

Bonjour !

Merci pour la réponse, personnellement les fond d’écrans sponsorisés dans les nouveaux onglets me permettent d’obtenir des BAT mais je ne reçois aucun pop up. C’est donc ma seule source de BAT pour le moment.
J’espère que le problème sera résolu

Jerem7b

Ma seule source de BAT est mon téléphone synchronisé au compte PC, qui lui fonctionne impec, aussi bien en nouvel onglet qu’en pop up.
Par acquis de conscience, je viens de jeter un oeil au focus assist et me suis rendu compte que malgré qu’il soit désactivé, il l’était pour les jeux, duplication d’écran et mode plein écran. Ça changera peut être quelque chose pour moi.
Je suis sans ressource depuis le 13/03. Mais apparemment, les pubs que l’on voit mais pas totalisées sont prises en considération lors de la paie, affaire à suivre…

Ça commence à faire long surtout qu’on n’a pas vraiment de retour d’infos…

@Jerem7b, it could be a similar cause

Thanks for the answer
I uninstalled all my extensions in brave. It doesn’t look to solve the problem, at least for now

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.