Installation impossible "aucune mise à jour disponible"

Bonjour
J’utilise Brave avec satisfaction et sans souci depuis des années et d’un coup j’ai eu un premier problème avec Brave qui se fermait immédiatement dès que j’allais sur Youtube. J’ai donc suivi un tuto disant de désinstaller Brave totalement et de faire un grand nettoyage avec Malwarebytes et Ccleaner puis de réinstaller Brave.
Je suis sous windows 7 (et je ne souhaite en changer). J’ai donc essayé d’installer des anciennes versions de Brave a priori compatibles avec Windows 7 mais j’ai toujours le même message d’erreur dès le début du lancement de l’installation : “aucune mise à jour disponible”.
Merci d’avance pour votre aide :grinning:

Where did you try to download from? Did you get from the link below?

I downloaded the file “BraveBrowserSetup.exe” below “Assets”

That’s right ? I still have the same problem

To copy/paste from a response by someone else:

1. BraveBrowserStandaloneSetup.exe for win 64
  2. BraveBrowserStandaloneSetup32.exe for win 32
  3. BraveBrowserStandaloneSetupArm64.exe for win using arm 64

So it depends on which Windows 7 OS you’re using. Is it 64-bit, 32-bit, or what?

Let me tag @Mattches though just so he can confirm and make any corrections if necessary. I’ll be the first to admit I’m not too knowledgeable on knowing which of the assets to tell people to choose. It would kind of be a trial and error for me.

2 Likes

I use Win 64 bit and you save me with the file BraveBrowserStandaloneSetup.exe
Thank you so much Saoiray :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.